پيام تبريكيه بمناسبت اول مي روز بين المللي كارگر
هيأت اجرايیه نهضت فراگير دموكراسي و ترقي افغانستان هيأت اجرايیه نهضت فراگير دموكراسي و ترقي افغانستان

شهر كابل                                                                                

 ثور 1387

مسرت فراوان داريم كه بمناسبت اول مي ، روز همبسته گي بين المللي كارگران و تمام زحتمكشان ، بهترين تبريكات و شادباش هاي خود را براي تمام كارگران و زحتمكشان افغانستان و جهان بشريت از صميم قلب تقديم ميداريم.

 تجليل از اول مي ، تجليل از كار و مبارزه طبقه كارگر ، اين طبقه آگاه و رسالتمند در راه ايجاد تحولات دموكراتيك و مترقي بوده كه بهبود و ارتقاي زنده گي اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي جامعه انساني در صدر مبارزات رهايي بخش آن ها قرار دارد.

مبارزات طبقه كارگر هم در گذشته ، هم امروز و هم در آينده محتوي تمام خواست ها و نياز هاي اساسي و بنيادي انسان را ميسازد و با پيروزي طبقه كارگر در تاريخ رقم خورده است.

از اول مي در شرايطي در افغانستان تجليل بعمل ميآيد كه فقر دير پا و بيكاري گسترده با وصف مليون ها دالر كمك جامعه جهاني به افغانستان هنوز هم كاهش نيافته و زنده گي مردم را تهديد ميكند و هنوز هم دولت برنامه مشخصي درين زمينه ندارد و علاوتا ً كمبود مواد غذايي و افزايش بهاي آن در بازار بر ناتواني هاي اقتصادي مردم مي افزايد و هر روز فاصله ميان فقر و ثروت در جامعه بيشتر ميگردد.

فروش تصدی های دولتی تحت عنوان خصوصی سازی از طریق لیلام ها زمینه های اشتغال را ازین برده وهزاران کارگر و کارمند این تصدی ها کار شانرا از دست داده ودر صف بیکاران میپوندند .

وضع اقتصادي و امنيتي در كشور پيچيده تر گرديده و مشكلات مردم روي هم تراكم مينمايد . دولت با عدم آماده گي هاي خويش به ارتباط عدم ايجاد ذخاير استراتيژيك مواد غذايي و عدم مداخله در بازار و ضعف مديريت و عدم كارايي بودن خود را هر روز به اثبات مي رساند.

در بعد جهاني مسايل ، ادامه يك قطبي بودن جهان ، استفاده ايالات متحده امريكا و كشور هاي پيمان ناتو از تمام امكانات و وسايل نظامي و اقتصادي به نفع توسعه تسلط نظامي و اقتصادي و غارت ثروت ديگران از يك طرف و جهاني شدن اقتصاد و تجارت جهان به سود غرب از سوي ديگر مبارزات طبقه كارگر و تمام زحتمكشان را در تمام كشور ها وارد مرحله دشواري ساخته كه مستلزم درك ، تفكر و انديشه هاي نوين در راه مبارزه و عمل تاريخي طبقه كارگر ميباشد.

اقتصاد بازار بحيث اقتصاد پذيرفته شده براي كشور ها ، در شرايطي براي طبقه كارگر طرف تاييد بوده ميتواند كه انسان در مركز تمام تحولات جامعه قرار داشته و محتوي اجتماعي آن حفظ گرديده ، قدرت و سرمايه در دستان محدودي متمركز نگردد.

مبارزه با تروريزم و مواد مخدر مستلزم صداقت و قاطعيت مشخص تر ميباشد و ايجاب ميكند تا براي مبارزه با آن ها استراتيژي هاي روشن مطرح و عملي گردد و جريان مبارزه با تروريزم و مواد مخدر مي رساند كه فقط دولت هاي ملي و دموكراتيك قادر هستند با اين پديده شوم مبارزه موثر و هدفمند نمايند.

كمبود مواد غذايي و افزايش قيمت آن ها در سطح جهان ناشي از بي توجهي دولتمردان غرب نسبت به اكثريت مردم كشور هاي شان ميباشند و زنده گي مردمان شان را رو به بحران مي برند ، در فكر زنده گي برتر ، تقويت سرمايه خود و غارت منافع ديگران هستند.

تجليل از اول مي ، همبسته گي تمام نيروهاي ترقي خواه و دموكرات افغانستان را در صدر آينده روشن جامعه و متحول ساختن دولت براي تحقق تحولات دموكراتيك يك وجيبه ملي پنداشته ميشود.

نهضت فراگير دموكراسي و ترقي افغانستان با تدوير همايش وسيع د هم عقرب سال 1386 در شهر كابل به اشتراك تمام نيروهاي ملي و دموكرات ، آماده گي خود را بدون خود محوري براي ايجاد جبهه میهنی ملي و دموكراتيك ، اعلام داشت كه قطعنامه آن تا هنوز با تمام قوت خود باقيست و براي تحقق مفاد اين قطعنامه جهت همبسته گي تمام نيروهاي ملي و دموكراتيك تا سرحد اتحاد ها ، ائتلاف ها و وحدت سياسي و سازماني آماده گي لازمه دارد.

زنده باد افغانستان عزيز !

- بگذار تا همبسته گي واقعي تمام نيروهاي ملي و دموكراتيك در جبهه وسيع ملي تحقق يابد.

- بگذار تجليل از اول مي الهام بخش انديشه و عمل وطندوستانه  مبارزين صديق كشور گردد.

شیر محمد بزرگر

ريیس مجلس موسسان نهضت فراگر دموكراسي و ترقي افغانستان

 


April 30th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها